lördag 5 juli 2008

Eric fyller 19 år, äntligen får han ehh, ehhh, eehh, ja iaf, grattis Eric


Grattis Eric!
Idag fyller Eric år!
Så därför födelsedagspresenterar jag stolt:

Ett top 5 bAttle

Hej alla vänner. Som en liten överraskning och tävling tänkte jag anordna ett litet battle här på Jacob om Eric. Jag hade tänkt att de som är lite aktiva här och alla ni andra skulle skriva varsin jättebra dagens top 5 runt ett tema. Ni har ca 3 dagar på er (tills nästa inlägg då) att skriva ner en top 5: "Eget (ni skriver ner en top 5 som ni skulle velat sett på blogen)" som kommentar till detta inlägg. Självklart finns det någon top 5 som jag har missat eller som du bara har väntat på att få se här. Så ut med den, skriv ner den och se om alla andra tyckte likadant. Det finns inget att skämmas för. Sedan sammanställer jag dem i nästa inlägg så får alla rösta om vilken som var bäst.

Priset är en sol bredvid namnet till den som vinner, dessutom 3 poäng till den som vinner, 2 poäng till den som kommer 2:a och 1 poäng till den som kommer 3:a. Självklart handlar det också om Respekt. Jag kan även erbjuda bra reklamplats på luls elbil.

Detta är ju din chans att fiska in lite poäng eller visa hur mycket respekt du förtjänar.

Så ta nu en stund och använd det utrymmet som finns under håret. Du med ET! Du kanske kommer på något skitbra.

Tips till den som erkänt att han/hon inte kommentarar, skriv tex. "Hej, jag brukar läsa den här blogen lite sådär ibland sådär. Helt ok blog faktiskt." Och med smeknamn.

Eller så gissar du på en lerbild med ditt smeknamn, hur jobbigt är det på en skala? Det är ju kul när man ser vilka som läser.

Eller länka till din blogg så kan jag kommentera den så blir du glad.

Dagens top 5: Googles tjänster (ingen reklam, tyckte bara det var coolt att det fanns. Ok, lite antireklam, det går segt.)
  1. Google sök
  2. Blogger
  3. Gmail
  4. Kalender
  5. Docs och Spreadsheets

Men för att göra alla glada så kan ni också gissa på dagens lerbild: (Vad har leran smält ner över förutom skrivbordet?)

IMG_3465

Statoil och en kille ska köpa cigaretter.
- Var det något annat?
- Ja, en tändare kan jag ta också.
Jag ger killen en rosa tändare.
- Nej, inte en så fjollig färg.
Jag byter till en gul.

En annan dag på statoil. Även nu ska en kille köpa cigaretter.
- Och så tar jag en tändare också.
- Jag vill ha en grön (tror jag det var).
- Jag vill inte verka jobbig och ta en viss färg men jag vill verkligen ha en grön.
(Inte helt citerat (men inte heller några citattecken) men det var iaf otroligt likt verkligheten (båda))


Inga kommentarer: